De Duitse Autobahn is hun werkterrein en met een moordend tempo beleven ze het ene na het andere spectaculaire avontuur. Het team van Cobra 11 bestrijdt altijd weer op geheel eigen wijze de criminaliteit op en rond de Duitse snelweg
Miyo's neerbuigende familie ziet haar niet staan, maar samen met haar machtige aanstaande man komen haar ware zelf en verborgen krachten langzaam naar boven.
Tien jaar zijn verstreken sinds het einde van Bakumatsu, een tijdperk van oorlog waarin burgers in opstand kwamen tegen het Tokugawa-shogunaat. De revolutionairen wilden een tijd van vrede creëren, en een bloeiend land vrij van onderdrukking. Het nieuwe tijdperk van Meiji is aangebroken, maar de vrede is nog niet bereikt. Zwaarden zijn verboden, maar er worden nog steeds mensen op straat vermoord. Weeskinderen van oorlogsveteranen kunnen nergens heen, terwijl de regering tevreden lijkt te zijn met het vullen van hun zakken met geld.
Niemand heeft erom gevraagd een kat te zijn! Nadat een ridder is gestorven in een gevecht tegen de krachten van het kwaad, is hij geschokt als hij ontdekt dat hij, in plaats van herboren te worden als een held van de mensheid, zijn nieuwe leven begint als een kolos: een van de machtigste monsters ter wereld! Het enige probleem is dat een babygigant ontzettend veel lijkt op... een schattige huiskat?! De zaken worden nog verwarrender wanneer een mooie elf avonturier hem van de rand van de dood redt in plaats van hem af te maken. De verbijsterende reis van deze huiskat-slash-ridder is nog maar net begonnen...
Caro en haar familie wonen in een dorpje in de Ardennen. Als enig kind heeft ze een unieke band met haar ouders en op school kan ze rekenen op een grote vriendengroep. Op een dag slaat het noodlot toe en wordt Caro’s mama ziek. De afstand naar het ziekenhuis wordt te groot om te overbruggen en daarom besluiten ze te verhuizen naar de stad. Daar moet Caro naar een nieuwe school, waar ze niemand kent. De grote, drukke stad is heel wat anders dan de kleine gemeenschap die Caro gewend is.
Elk aflevering wordt gespeeld met drie kandidaten, bijna altijd Bekende Nederlanders. Speciaal aan de quiz is dat de kandidaten zeer associatief moeten denken. De meeste rondes bestaan uit vragen waarbij vier of vijf antwoorden gegeven moeten worden. De kandidaten moeten niet op zoek gaan naar de kleine weetjes, maar proberen die antwoorden te genereren die in het collectieve geheugen van de mensen zitten. Elke dag valt een van de drie deelnemers af, de andere twee komen de volgende dag terug, aangevuld met een nieuwe deelnemer. De deelnemer die het langste in het spel zit, zal in de rechtse zetel zitten. De nieuwkomer zal in de linkse zetel zitten. In de laatste week van uitzending komen de deelnemers met de meeste deelnames terug (bij een gelijkspel tellen de meeste punten behaald in alle afleveringen). Degene die de laatste uitzending wint, wordt dan tot 'De Slimste' gekroond.