Het is zomervakantie en stiefbroers Phineas en Ferb besluiten van elke dag een avontuur te maken, van dood tartende achtbanen tot surfen tot het opsporen van Frankensteins hersenen. Ondertussen leidt het simpele vogelbekdier een dubbelleven als geheim 'Agent P' en gaat de strijd aan met de kwaadaardige dr. Doofenshmirtz om de wereld te redden.
Nadat ze het leven van de president hebben gered, worden twee agenten van de geheime dienst, Myka Bering en Pete Lattimer, toegewezen aan het uiterst geheime Warehouse 13. Het Warehouse is een enorme, uiterst geheime faciliteit die gevaarlijke en fantastische objecten herbergt. Pete en Myka moeten samen met collega-agenten Claudia, Steve Jinks en Warehouse-verzorger Artie artefacten van over de hele wereld herstellen voordat ze catastrofale gevolgen kunnen hebben.
Lang geleden schiep de eerste meester van Spinjitzu de wereld van Ninjago. De meester vormde de wereld met behulp van de vier mystieke wapens van Ninjago: de Nunchucks of Lightning, de Shurikens of Ice, de Scythe of Quakes, en de Sword of Fire. De meester vertrouwde de wereld en de vier mystieke wapens toe aan zijn twee zonen, Sensei Wu en Lord Garmadon. Zijn zonen beloofden om de geheimen van de wapens te beschermen. Echter, Lord Garmadon werd overgehaald door de duisternis en hebzucht en wilde de macht van de wapens voor zichzelf. Na een geweldig gevecht met zijn broer werd hij verbannen naar de onderwereld.
Door zijn nederlaag werd Lord Garmadon alleen maar kwader. Hij werd de heerser van de onderwereld en smeedde allianties met de Skullkin stam die daar woonde. Nu is hij opnieuw van plan om de vier wapens van Spinjitzu te veroveren. Om dat te voorkomen verzamelde Sensei Wu vier jonge ninja, Kai, Jay, Cole en Zane, om kunst van Spinjitzu te leren. Alleen zij kunnen Lord Garmadon stoppen.
In de serie komen verschillende personages voor die lijken op de personages uit uiteenlopende cartoonseries. Deze personages hebben in het verhaal toegezegd om aan de realtiy show mee te doen.
Schaduwmakelaars zijn degenen die onopgemerkt blijven en zich voordoen als onopvallende mensen, terwijl ze in werkelijkheid alles van achter de schermen controleren. Sid wil vooral zo iemand zijn, en zoiets onbeduidends als de saaie realiteit zal hem niet in de weg staan! Hij traint elke avond in het geheim en bereidt zich voor op zijn uiteindelijke machtsovername, maar wordt zijn lot ontzegd door een alledaags (maar dodelijk) verkeersongeval. Maar wanneer hij wakker wordt in een andere wereld en plotseling aan het hoofd staat van een echte geheime organisatie die strijd voert tegen het kwaad in de schaduw, krijgt hij eindelijk de kans om al zijn waanfantasieën uit te voeren!
De Honnouji Academie wordt krachtig geregeerd door de ijzeren controle van de studentenraad en de president, Satsuki Kiryuuin. Transferstudent Ryuuko Matoi arriveert op de campus met een gigantisch zwaard, dat eigenlijk de helft van een schaar is. Ze is op zoek naar de vrouw die de andere helft van haar zwaard vasthoudt en die haar vader heeft vermoord. Er wordt gezegd dat Satsuki Kiryuuin de identiteit van de moordenaar kent, maar wanneer Ryuuko haar confronteert, wordt ze geslagen door de studentenraad en hun krachtige 'goku-uniformen' die ze qua sterkte niet kan evenaren. Zodra Ryuuko echter haar eigen 'Kamui' met de naam Senketsu ontvangt, zijn de kansen in haar voordeel groter.
In Amphibia volgen we de komische avonturen van de 13-jarige Anne Boonchuy. Nadat ze een mysterieuze muziekdoos heeft gestolen, wordt Anne op magische wijze geteleporteerd naar Amphibia, een wild moerasland vol met pratende kikkers. Met de hulp van een jonge enthousiaste kikker genaamd Sprig transformeert Anne van een dorpsmonster naar een heldin. Ondertussen groeit haar band met Sprig uit tot een ware vriendschap.
Letterkenny volgt Wayne, een brave plattelandsjongen in Letterkenny, Ontario, die zijn eigen manier van leven op de boerderij probeert te beschermen tegen een wereld die voortdurend om hem heen evolueert. De inwoners van Letterkenny behoren tot een van de drie groepen: Hicks, Skids en Hockey Players. De drie groepen maken voortdurend ruzie met elkaar over ogenschijnlijk triviale zaken; vaak eindigend met het feit dat iemand tegen zijn kont wordt geschopt.
Takeo Goda is een gigantische man met een gigantisch hart. Jammer dat de meiden hem niet willen! (Ze kiezen altijd voor zijn knappe beste vriend, Makoto Sunakawa.) Takeo is gewend aan de zijlijn te staan, staat gewoon rechtop en accepteert zijn lot. Maar op een dag wanneer hij een meisje genaamd Rinko Yamato redt van een pester in de trein, neemt zijn (liefdes!) leven plotseling een ongelooflijke wending! Takeo kan het nauwelijks geloven als hij Rinko weer tegenkomt en merkt dat hij verliefd op haar wordt... Maar maakt Takeo, met de knappe Suna in de buurt, wel een kans?