Deze vier uur durende serie, verteld door Martin Sheen, legt de Amerikaanse oorlogservaring vast aan de hand van originele kleurenfilmbeelden en meeslepende passages uit dagboeken en brieven. Zeldzame kleurenbeelden – waarvan een groot deel nooit eerder publiekelijk is vertoond – geven een levendig en intiem portret van het leven op het slagveld en aan het Amerikaanse thuisfront.
In het jaar 1935 wordt het continent Europa overspoeld door oorlogsvlammen. Deze grote strijd die plaatsvindt tussen het Rijk en de Federatie, en die ook overslaat naar aangrenzende, niet-gebonden landen, zal de geschiedenis ingaan als de Tweede Europese Oorlog.
Gallia is een klein land dat in de oorlog wordt meegezogen wanneer het rijk zijn grenzen binnendringt. Verhalen over de zegevierende strijd van Gallia en over zijn helden zijn goed gedocumenteerd in de annalen van de geschiedenis.Er is echter één groep helden die nooit de voorpagina heeft gehaald. Een groep wiens inspanningen cruciaal waren voor de overwinning van Gallia. Die groep is Squad 422 van het reguliere leger, codenaam: Nameless, en dit is hun verhaal.
~ vertaald en aangepast van de officiële site door Cranston
In vier spannende segmenten vertelt deze set met twee schijven het donderende verhaal van de meest dramatische confrontaties met gepantserde voertuigen in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. In het begin van het conflict hadden de schijnbaar onstuitbare nazi-pantsers de macht in handen, maar geallieerde tanks zoals de Sovjet T-34 en de Britse Matilda II kregen uiteindelijk de overhand. En de superieure vuurkracht van generaal George Patton bezegelde uiteindelijk het lot van de As-troepen.
In de 4-delige dramaserie Land van Lubbers neemt de nu 76-jarige Ruud Lubbers de kijker mee naar de belangrijkste gebeurtenissen uit zijn verleden; de oliecrisis, economische hervormingen, demonstratie kruisraketten en de geboorte van de euro. Lubbers vindt het tijd om de balans op te maken en daarom stemt hij in tot vier lange interviews voor een collegezaal studenten. Als koning van de onnavolgbare ‘Lubberiaanse’ antwoorden waarmee hij niets zei wat hij niet wilde, is hij bij deze interviews verrassend helder. Lubbers is meeslepend, geeft een persoonlijke inkijk in zijn thuissituatie maar laat vooral iedereen getuigen zijn van de vertrekken van de Haagse macht. De studenten zijn nieuwsgierig maar vooral confronterend. Lubbers weet hun aanvallen eerst te pareren, maar voor hoe lang?