De vijftienjarige Yuna blijft liever thuis en speelt obsessief haar favoriete VRMMO dan iets anders te doen, inclusief naar school gaan. Wanneer een vreemde nieuwe update haar een unieke beren outfit geeft met overweldigende vaardigheden, is Yuna verscheurd: de outfit is ondraaglijk schattig, maar te gênant om in de game te dragen. Maar dan wordt ze plotseling getransporteerd naar de wereld van het spel, waar ze echte monsters en magie onder ogen moet zien, en het berenpak wordt het beste wapen dat ze heeft!
Nadat middelbare scholier Jun Sakurada per ongeluk een wedstrijd had gewonnen voor het ontwerpen van een prinsessenjurk, werd hij zo belachelijk gemaakt door zijn klasgenoten dat hij niet meer naar school ging en zich vrijwel isoleerde van de buitenwereld; zijn zus Nori is vrijwel het enige contact dat hij nog heeft. In plaats daarvan heeft hij nu een vreemde hobby: hij bestelt online allerlei occulte of zogenaamd magische parafernalia, om ze kort voor het einde van de uitwisselingsperiode terug te sturen.
Eerstejaarsstudent Hiro Amanokawa activeert een mysterieus apparaat dat zijn vader heeft achtergelaten, genaamd 'Digivice', dat onbekende wezens die niet door gewone mensen kunnen worden gezien, de Digimon, zichtbaar maakt voor zijn ogen. Dit is het verhaal van deze andere kant van de wereld waar niemand zich van bewust is. Met hun vrienden duiken Hiro en Gammamon in de mysterieuze wereld waar deze wezens leven.
In het jaar FC 60 bewoont een groot deel van de mensheid ruimte kolonies die in een baan om de aarde draaien. De dominantie over de koloniën wordt eens in de vier jaar bepaald door een groot toernooi waarin elk land één vertegenwoordiger stuurt om tegen de anderen te vechten met een gigantische robot genaamd Gundam. Domon Kashuu wordt geselecteerd om Neo-Japan te vertegenwoordigen in een van deze toernooien, maar hij vecht minder om de overwinning van zijn land veilig te stellen dan om zijn broer te vinden, die de schuld krijgt van de dood van Domons ouders en de verdwijning van een zeer gevaarlijk wapen, de Donkere Gundam of Duivel Gundam.
Iedereen heeft wel een rugzak bij zich in een nieuwe relatie, zo ook Gary en Mary. Als Mary opeens in aanvaring komt met Gary en zijn 12-jarige dochter, Emma, wijst alles erop dat ze voor elkaar bestemd zijn. Maar als hun relatie hechter wordt, maken Mary en Gary zich steeds meer zorgen dat hun beider rugzak hen uiteen zal drijven.
Commandant Emma Green laat haar man en dochter achter om een internationale bemanning astronauten te leiden op een gevaarlijke driejarige missie naar Mars.
De jonge tiener Jack Sullivan en een groep vrienden wonen in een uitgedoste boomhut, spelen videogames, eten snoep en vechten tegen zombies in de nasleep van een monster apocalyps.
De eerste bemande missie naar Mars nadert nu de rode planeet. De bemanning bestaat uit top wetenschappers en een jonge vrouwelijke psychiater, verantwoordelijk voor hun geestelijke gezondheid. Maar net als ze op het punt staan te landen, gaat er iets mis.
Over ontwikkeling en drukte in Japan hebben veel van zijn inheemse geesten gedwongen hun huizen te verliezen. Door problemen veroorzaakt door de dakloze geesten werd een nieuw beroep gecreëerd, de Ghost Sweepers (GS). Als privé-exorcisten worden ze ingehuurd en dienen ze alleen de hoogste bieder om te overleven in de moordende zakenwereld. Hiervan zou de Mikami GS Company, geleid door de 20-jarige Reiko Mikami en haar twee assistenten, de 17-jarige jongen Tadao Yokoshima en het spookmeisje Okinu, de beste zijn.
Vijftig ruimteschepen, elk vijf kilometer breed, zweven onheilspellend boven de grote steden van de aarde. De bezoekers die tevoorschijn komen, hebben een menselijk uiterlijk en steken de hand van vriendschap uit. De hulpbronnen van onze planeet zijn precies wat deze buitenaardse wezens nodig hebben om te overleven. En om in de toekomst te overleven, heeft de nietsvermoedende mensheid... een wonder nodig!